+30 210 4135 100

diathlon@yahoo.gr

Πότε ο καφές μας κάνει να αισθανόμαστε υπνηλία;

Πότε ο καφές μας κάνει να αισθανόμαστε υπνηλία;

Η κατανάλωση καφέ μπορεί να κάνει μερικούς ανθρώπους να αισθάνονται κουρασμένοι ή να νιώθουν υπνηλία, αλλά ο ίδιος ο καφές δεν είναι ο ένοχος για αυτό.

Δείτε με το ποιον τρόπο ο καφές επηρεάζει το σώμα σας και τι μπορεί να κρύβεται πίσω από την κούρασή σας που σχετίζεται με αυτόν.

Αν πίνεις συστηματικά καφέ, μάλλον τον αντιλαμβάνεσαι ως βασική προϋπόθεση για να ξυπνήσεις το πρωί. Το απογευματάκι επίσης, αφού έχεις φάει για μεσημέρι, σίγουρα θα θες άλλο ένα καφεδάκι. Δεν είσαι ο μόνος που έχει αυτές τις συνήθειες γύρω από τον καφέ.

Συνήθως, ο μέσος σταθερός καταναλωτής καφέ πίνει περίπου τρεις κούπες την ημέρα σύμφωνα με στοιχεία του 2020.

Σίγουρα η καφεΐνη είναι χρήσιμη στην καταπολέμηση της κούρασης και αποτελεί μια πολύ καλή ενίσχυση ενέργειας. Γιατί λοιπόν πολλοί άνθρωποι παραπονιούνται ότι ο καφές τους κάνει να νυστάζουν; Να μερικές αιτίες:

Η καφεΐνη είναι ένα φυσικό διεγερτικό. Λειτουργεί παρεμβαίνοντας στην αδενοσίνη, μια φυσική χημική ουσία που συσσωρεύεται κατά τη διάρκεια της ημέρας μέχρι να προκαλέσει υπνηλία τη νύχτα. Καθώς κοιμάστε όμως, τα επίπεδα της αδεοσίνης πέφτουν έτσι κι αλλιώς. Έτσι η επόμενη μέρα βρίσκει τον φυσικό κύκλο ύπνου μας «χαλασμένο».

Αν ο πρωινός καφές σας δεν σας δίνει την ώθηση που έχετε συνηθίσει, μάλλον έχετε δημιουργήσει μια ανοχή στην καφεΐνη. Αυτό δεν διαρκεί πολύ, μόνο κάποιες μέρες, αλλά μπορεί να σας κάνει να νιώθετε ότι η καθημερινή σας πρόσληψη καφέ δεν κάνει τη δουλειά της και είστε κουρασμένοι. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο καφές προκαλεί άμεσα υπνηλία. Σημαίνει χρειάζεστε περισσότερη καφεΐνη για να νιώσετε την απαιτούμενη ενέργεια.

Από μόνο του, ένα φλιτζάνι καφέ είναι απίθανο να σας στείλει στη χώρα των ονείρων. Αλλά είναι πιθανό το τελετουργικό του να πίνετε κάτι ζεστό -είτε είναι καφές, τσάι ή γάλα– να σας χαλαρώνει υπερβολικά. Ο Ράιαν Γκριν, ένας οστεοπαθητικός γιατρός που ειδικεύεται στην ανθρώπινη απόδοση, την αθλητική ιατρική και τη διατροφή, λέει ότι είναι εύλογο ένα άτομο να συνδέει διανοητικά την κατανάλωση καφέ με τη χαλάρωση. «Κάποιοι πίνουν καφέ χωρίς καφεΐνη το βράδυ ως μια συνηθισμένη δραστηριότητα για να σηματοδοτήσουν την έναρξη του τερματισμού της ημέρας τους», λέει ο Δρ Γκριν.

Το ζεστό γάλα θεωρείται ρόφημα που σας βοηθά να κοιμηθείτε. Αυτό οφείλεται κυρίως στην περιεκτικότητα του γάλακτος σε τρυπτοφάνη, δηλαδή του αμινοξέως που έχει τη φήμη της ότι προκαλεί ύπνο. «Η τρυπτοφάνη είναι γνωστό ότι συμβάλλει στην νύστα και την επακόλουθη υπνηλία», λέει ο Δρ Γκριν. Ωστόσο, προειδοποιεί να μην κατηγορήσετε για την κούρασή σας το γάλα καφέ σας. Διότι έχει τόσο μικρό ποσοστό τρυπτοφάνης που είναι απίθανο να προκαλέσει αισθητή υπνηλία. Εκτός κι δεν πίνετε καφέ με γάλα αλλά… γάλα με καφέ όπως συνηθίζει πολύς κόσμος. Τότε τα δεδομένα αλλάζουν.

Η κούραση είναι μόνο ένα σημάδι αφυδάτωσης. Δεδομένου ότι ο καφές είναι διουρητικό, είναι πιθανό να πίνετε τόσο πολύ καφέ και ταυτόχρονα, να τον αποβάλετε τόσο συχνά ώστε να αφυδατωθείτε. Με βάση αυτό το δεδομένο, αν είστε αφυδατωμένοι, είναι καλύτερο να πιείτε ένα ποτήρι νερό αντί για ένα φλιτζάνι καφέ.

ΠΗΓΗ https://runnfun.gr/kafes-ypnilia/

* Για περισσότερες συμβουλές επί θεμάτων υγείας και fitness περιμένουμε να μας επισκεφτείτε. Ο Πειραιάς, στην πανέμορφη Καστέλλα, έχει το γυμναστήριο που του αρμόζει.

420

Μέλη

12

Προπονητές

3

Αίθουσες

15

Προγράμματα

Ωράριο Σεπτεμβρίου:

Δευτέρα - Παρασκευή: 07:00 π.μ. - 22:00 μ.μ.

Σάββατο: 08:00 π.μ. - 20:00 μ.μ.

Κυριακή: Προσωρινά κλειστά

ΔΙΑΘΛΟΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΔΙΑΘΛΟΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ
Πειραιάς στην περιοχή της Καστέλλας

Εδώ θα σας βοηθήσουμε να πετύχετε τους στόχους σας

CONTACT US

210 4135 100

Δεληγιώργη 50, Πειραιάς

diathlon@yahoo.gr

Code by: Overmedia SA